Denemarken - Reisverslag uit Klintholm Havn, Denemarken van Hennie en Teresi - WaarBenJij.nu Denemarken - Reisverslag uit Klintholm Havn, Denemarken van Hennie en Teresi - WaarBenJij.nu

Denemarken

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Teresi

21 Juni 2018 | Denemarken, Klintholm Havn

Beste volgers, ik schrijf dit vanuit Rodvig. De typisch Deense spelling moet je erbij denken. Dat is zo gekomen:

Vanuit Hiddensee hebben we de oversteek naar het Deense Klintholm gemaakt. Dat was zo'n 35 zeemijl, een flinke ruk voor ons doen. Lekker windje, dat op het eind tot 20 knoop aantrok, dat ging zeer voorspoedig. Klintholm ligt op het eiland Mon (met een streep door de o) en op dat eiland vind je Mons Klimt, de klif van Mon. Feitelijk net zo'n ding als op Hiddensee, maar deze is echt spierwit van de kalk en nog een stuk hoger en spectaculairder. De foto's spreken voor zich. We zijn erheen gefietst en zijn daar de op een na langste trap van Denemarken afgedaald naar het strand. Daarna een paar kilometer verderop hebben we de langste trap van Denemarken naar boven genomen (zo'n 130 meter hoogteverschil). maar bovenop wachtte de Tuborg.

De dag daarna een fraaie tocht met de Raket langs de Klimt naar Rodvig. Zie de foto. Bij de klif waaide het flink, vlagen tot goed 30 knopen, maar de rest van de reis was weer rond kracht 5, zoals we de hele week al.

Nu is het weer een beetje slecht, we gaan een stukje lopen en misschien met de trein (vlak bij de boot) in een uurtje naar Kopenhagen. Eind van de week wordt het kiezen: gaan we rond de belten en de sont of trekken we langs zweden? We zien wel.

Warme groet uit fris, vochtig en winderig Denemarken!

• 21 Juni 2018 - 19:13

Fred Rovers:

Leuk om jullie te volgen, voor ons veel herinneringen. Goede reis en veel plezier Fred en Coby Rovers

• 22 Juni 2018 - 05:47

Anke:

Op die prachtige foto's zie je absoluut niet dat het zo fris, vochtige en winderig is.....
    Groetjes

• 23 Juni 2018 - 21:03

Inge:

Tjeemp! Nu al in de buurt van Kopenhagen. Straks zijn jullie in drie maanden de hele wereld rond...... Doe maar rustig aan!

• 24 Juni 2018 - 22:00

Gé:

Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken, en wat moedig dat jullie het risico durven te nemen om nu even niet in de warmte zitten. Het lijkt wel alsof jullie een soort voetbalvakantie aan het doen zijn; alle landen die jullie aandoen spelen prominent op het wk. Sint-Petersburg is vast niet zo ver als het lijkt. Mooie foto van die witte rotsen inderdaad.