Zeeslag en wilde zwijnen - Reisverslag uit Hiddensee, Duitsland van Hennie en Teresi - WaarBenJij.nu Zeeslag en wilde zwijnen - Reisverslag uit Hiddensee, Duitsland van Hennie en Teresi - WaarBenJij.nu

Zeeslag en wilde zwijnen

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Teresi

17 Juni 2018 | Duitsland, Hiddensee

Inmiddels is het vaderdag en zijn wij al langer dan een etmaal op het prachtige Hiddensee. Wil je er meer over weten Google dan even. ik vind het een ongelooflijke ontdekking!
We zijn hier gekomen na een mooie zeiltocht naar Friedrichtsort, de volgende dag met een flinke wind (kracht 4 tot 5 met uitschieters naar 6) naar het Duitse eiland Fehmarn. Daar heeft Hennie een nieuwe grootzeilschoot gekocht want de oude stond op het punt om te begeven.
Daarna zijn we overgestoken naar het voormalig DDR-gebied waar we als eerste het bijzondere Warnemunde hebben aangedaan. Ik zeg bijzonder omdat het te lelijk is voor woorden. Maar het wordt druk bezocht door touristen van over de hele wereld die met flatgebouwgrote cruiseschepen worden aangevoerd. Dus het zal wel een bepaalde aantrekkingskracht hebben....Je moet het je, qua sfeer, voorstellen als een mix van Valkenburg, Volendam en Scheveningen. Nou dan weet je het wel! Wij wisten dat overigens niet van te voren.
De volgende dag zijn we in een rustige zeiltocht gevaren naar het National park Vorpommern. Hoewel,... ik zeg rustig... dat duidt op de wind en het lekkere zonnetje. Evenwel was het een enerverende tocht omdat we dwars door het oefengebied van de Marine voeren. We werden gedoogd maar wel omgeven door tal van indrukwekkende marineschepen en helikopters die soms wat grommend naderbij kwamen. Ik waande mij in het spelletje Zeeslag. Echter zonder "Boem en gezonken".
Uiteindelijk belandden we in het paradijs! Een prachtig stukje beschermd natuurgebied bij Dasserort. We meerden aan en werden bevangen door de ongelooflijke stilte. Zo sterk dat we tegen elkaar begonnen te fluisteren. In de avond hebben we gewandeld langs het strand dat bewoog van de springstaarten en toen we daarna nog even het nabijgelegen bos in liepen schoten drie wilde zwijnen verschrikt uiteen. De volgende ochtend vermaakten we ons met honderden kwetterende vogeltjes en dansende visjes.
Omdat het een natuurreservaat is mochten we hier slechts 1 nacht blijven. Maar we hebben het National park niet geheel verlaten. We zijn na een ietwat ruige zeiltocht tegen de oostenwind in met veel gehotseklots beland op het prachtige eiland Hiddensee. We hebben ons die avond getrakteerd op ein Bratwurst die werd bereid op de haven tijdens een van de wereldkampioenschap voetbalwedstrijden waarin Duitsland aan de bal was. En vandaag, op vaderdag, hebben we het hele eiland per fiets rondgecrossed en ons vergaapt aan de schoonheid hier.

• 18 Juni 2018 - 10:01

Arthur:

Goed verhaal Threes, en een prachtig plaatje!

• 18 Juni 2018 - 15:04

Karin:

Das sieht ja gut aus!

Ik probeerde jullie trouwens op marinetraffic.com te spotten, maar kon jullie niet vinden onder ‘raket’

• 19 Juni 2018 - 10:08

Hennie En Teresi :

Ha Karin, dat kan kloppen. AIS is (nog) niet aangesloten.

• 20 Juni 2018 - 09:19

Wilma & Hubert Van De Bollerick:

Hoi schippers! Leuk om met jullie dit enigszins mee te beleven. We lezen over spanning en ontspanning. Precies wat je zoekt in zo’n vakantie!