Arthur onze loods - Reisverslag uit Lauwersoog, Nederland van Hennie en Teresi - WaarBenJij.nu Arthur onze loods - Reisverslag uit Lauwersoog, Nederland van Hennie en Teresi - WaarBenJij.nu

Arthur onze loods

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Teresi

06 Juni 2018 | Nederland, Lauwersoog

Ja, we vertrokken vol goede moed het zeegat uit bij Vlieland. Van plan om zeker 30 uren te maken om in 1 ruk in het Duitse Cuxhaven te bereiken. We kwamen al snel in een pittige deining terecht. Restant van een behoorlijk storm in de noordelijke Noordzee.
Fijn die noorderwind, dachten we, maar deze deining met golven van 2 meter hadden we niet voorzien.
Kortom: Hennie en Teresi waren al snel groen en geel en hingen kotsend boven de "puts" terwijl onze matroos Arthur ons vrolijk zingend boven Terschelling en Ameland oostwaarts koerste. Na zo'n 10 uren -gelukkig waren we weer een beetje hersteld- bleek de wind volledig in te kakken en hebben we het besluit genomen om naar Lauwersoog af te buigen waar we rond 4 uur in de ochtend aanmeerden.

  • 06 Juni 2018 - 15:14

    Inge:

    Schiet lekker op zo! Maar jullie hebben geen haast toch.....
    Gelukkig maar dat Arthur bleef zingen.

  • 06 Juni 2018 - 20:52

    Teresi:

    Was ook een hele belevenis voor mij. Ik bedoel: voor het eerst van mn leven zeeziek! Ik wist niet dat ik t in me had...

  • 07 Juni 2018 - 11:02

    Roland:

    Misschien iets te veel chorizo? Ondertussen heb ik in Stavoren de tuin gemaaid, waarbij ik helaas toen ik een tak probeerde te ontwijken over de kabel ging. Stuk. Heb twee keer 10 meter kabel gekocht bij Van der Pol en alles doet het weer!

  • 07 Juni 2018 - 17:52

    Karin:

    Hahaha, wat beeldend beschreven. Fijn, zo’n meewerkende gast aan boord!

  • 08 Juni 2018 - 07:25

    Barbara:

    Hoi Teresi/Hennie/Arthur de rots in de branding, Lauwersoog is toch ook een leuke Plaats om even te verblijven?? en hoe is dat gezegde ook al weer???Haastige spoed.......
    Gewoon weer door gaan stoere Zeebonken,
    Een hele mooie reis nog,
    Lieve groetjes van Barbara.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hennie en Teresi

geen

Actief sinds 14 Mei 2018
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 9507

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 30 Augustus 2018

Waar is De Raket?

Landen bezocht: